våffelkyrka

Igår så var det premiär i Ulircehamn. Det var uppstart för våffelkyrkan. För er som inte vet vad en våffelkyrka är så är det en kyrka som delar ut våfflor och försöker berätta om Jesus. Inget mer, inget mindre. Vi rigga upp ett partytält, en husvagn, lite musik, några bord och en grill nere på stan sen var det bara att sätta igång. Det var verkligen hur kul som helst. Vi kommer köra med våffelkyrkan en gång i månaden ungefär. Det är riktigt kul att de händer lite mer och annorlunda saker i och utanför kyrkans väggar.

Har finbesök av Micke i helgen. Dagen efter våffelkyrkan (idag) spenderades framför premier league och sen på kvällen åkte vi till jönskvarna och besökte move (move08.se). Skitkul var att dom skulle ha modevisning och jag visste inte att min bror skulle vara manikäng mot hans vilja. Jag var så glad över att få vara ett vittne till detta och så klart har jag film på kalaset.

Nu väntar Micke på att jag ska släcka ner så det ska jag. Sömn nästa och mötesledning imorgon. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ester

våffelkyrkan är verkligen en sån bra grej! jag längtar tills jag får va med.

2008-09-21 @ 10:29:40
URL: http://hoshi.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0