wilmer

Idag har varit en spännande dag på många vis. Torsdagar har blivit lite av ens favoritdagar sen man tagit upp rollen som kamratstödjare igen, jag trivs sjukt bra på tingsholmsgymnasiet och tycker att de är extremt kul och givande att få vara där. Nyligen i Ulricehamn har det varit en stor drograssia där man tagit många unga människor som innehavt och langat narkotika. Mediaprogrammet på tingsholm har uppmärksammat detta och sände idag ett radioprogram via deras webradio som handlade om cannabis (klickan fram på http://www.tingsholm.se och kliicka fram webradion så kan man lyssna på programmet där). Jag och Mick, en polis från narkotikaroteln i borås, en professor från lund (via telefon) och kommunalrådet Roland Karlsson deltog i programmet. Jag tyckte det var riktigt roligt att få va med i radio, det va ett bra tillfälle att få berätta för många om att vi finns som kamratstödjare på skolan.

Jag tänkte dela en liten rolig anekdot med er som läser mina numera få blogginlägg. Vart jag än går fram och presenterar mig så kommer det alltid upp att de finns ett skånskt rockband som heter Wilmer X och man får en del frågor kring detta. Jag tänkte bara förtydliga att jag inte är döpt efter Wilmer X (som för övrigt hette Wilmer Pitt innan men av någon anledning som jag inte känner till bytte namn till Wilmer X). Men jag är där emot döpt efter en annan känd karaktär, en världskänd karaktär. Hur många här har läst serietidningen Knasen? Jag är nämligen döpt efter Kansen. Knasen har som förnamn Wilmer egentligen och innan serien på svenska bytte namn till Knasen så hette den "nr.13 Wilmer" och där ifrån har jag fått mitt förnamn. Hedrande eller inte spelar mig ingen roll, det är en rolig anekdot bara. Jag är dessutom inte arg på mina föräldrar för detta utan jag trivs väldigt bra med mitt namn.


        
Knasen (Wilmer)                           Gammal bild från serien, 1971.

På återseende! /Wilmer

Kommentarer
Postat av: Anna

Äntligen ett nytt inlägg, kul. Det gläder mig att du inte har agg för ditt namn, det passar dig helt perfekt. Du är en Wilmer, en Knasen. Kram Mor..hahah

2008-10-24 @ 00:14:01
Postat av: Anna igen

Försökte gå in att lyssna...gick inte. Ville så gärna hört. Fortsätt kämpa trons goda kamp. Herren är med dig Wilmer.

2008-10-24 @ 01:07:37
Postat av: Ester

haha fy så roligt. Knasen... Det är för övrigt väldigt gott godis, knasen-askarna. :)

2008-10-24 @ 02:31:43
URL: http://hoshi.bilddagboken.se
Postat av: Eva

Säger som mor Anna, äntligen ett nytt inlägg. Kul att du trivs på skolan, jag kan tänka mig att du passar väldigt bra där, bland ungdomarna. Wilmer absolut fint namn, sen att du är lite knasig beror nog inte på namnet, det hade du nog varit oavsett vilket namn. ha ha. Go o knasig. Välkommen hit. Kram

2008-10-26 @ 09:11:08
URL: http://kollaomnivill.blogg.se/
Postat av: Mormor Wivi

Hej Wilmer

Tack för att du o Ester kom på min födelsedag

det var roligt

Ditt namn passar dig perfekt

2008-12-09 @ 21:58:23
Postat av: Emmeli

Hej vän. Testade om man kom till min blogg genom att googla på "Emmeli Lilja blogg", men (haha) jag kom till DIN blogg. Surt. Kul att se dig iaf din snyltare.

2009-10-21 @ 20:44:25
URL: http://enliljasfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Emmeli

Hej vän. Testade om man kom till min blogg genom att googla på "Emmeli Lilja blogg", men (haha) jag kom till DIN blogg. Surt. Kul att se dig iaf din snyltare.

2009-10-21 @ 20:45:37
URL: http://enliljasfunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0