sommarväder

Jag måste säga att vädert den senaste veckan har varit helt ljuvligt! Jag kan nog inte beskriva hur bra det har varit. Precis som en sommar ska vara, sol, bad, värme... Ja, man kan inte vara mycket mer än nöjd. Den senaste veckan har varit ganska så händelserik. Peter och Elin var på besök i Trelleborg sen åkte vi upp till Oskarshamn i två dagar. Jag fick äran att predika i söndags i Trelleborg och under hela veckan så har det varit strand och bad hela tiden.

Jag får nog åter igen ursäkta att jag inte uppdaterat bloggen, jag kan ju inte skylla på att jag inte haft något att skriva om. Men men, så är det ibland...

I söndags när jag predikade så talade jag lite utifrån "De som inget var, de utvalde Gud". Det är ganska så inspirerande faktiskt när man tänker på det och läser i sin bibel att dom stora hjältarna och kungarna var från början ganska så små och obetydelsefulla (är det ett ord?). Jag tänker på Mose, Gideon, David. Ingen av dom hade det särskilt förspänt och om jag ska va ärlig, hade det varit upp till mig så hade jag nog inte valt dom som ledare för mitt folk. Tack och lov så är det inte upp till mig utan upp till Gud, han utvlade dom och allt gick väldigt bra. Det är just de som är så facinerande, att Gud väljer dom som inte ser så mycket ut för världen. Jag tror, eller är ganska så säker på att det sitter många kristna i våra församlingar i Sverige som ser sig själv som oviktiga och inte tror att dom har något att ge. Men det kan ju knappast vara sant om man ser på saken med Guds ögon. Gud väljer efter hjärta och inte efter kvaliteér. Att vara villig, att ha rätt motiv, att älska Herren. Lever man i de så kommer ju Gud fixa resten för i slutändan så är det ju alltid upp till honom. Så därför ska vi kristna aldrig misströsta eller tvivla på att vi kan få vara med att förändra världen. Vi tror att vi tvivlar på vår egen förmåga men i grund och botten så är det tvivel på Guds förmåga. Guds förmåga anar vi inte hur stor den är. Gud är trofast och hans löfte står evigt fast så, sluta tvivla, va inte rädd. När jag predikade i söndags så spelade jag upp en låt som jag har med Keith Green som heter "He'll take care of the rest", refrängen går så här:
Doing your best, pray that it's blessed and Jesus takes care of the rest.
Jag tror att det är sant de Keith Green sjunger. Gör ditt bästa och lägg det i Guds händer så kommer vi få se frukt. Det är inte svårare än så.

På tisdag börjar jag i Ulircehamn igen efter en skön semester, det ska bli spännande att se vad Gud har för plan med det kommande året!

Förresten, från en sak till en annan. I söndags såg jag Batman the dark knight. En så otroligt bra actionfilm. Jag satt på nålar i 2,5h och när filmen var slut så hade jag svettats igenom kläderna så spännande det var. Helt otroligt! Heath Ledger spelade jokern sjukt bra. Jag rekomenderar denna film till alla, jag ger den betyget fem W av fem möjliga!

Nu är det en kalldusch som gäller för mig. Det enda negativa med bra sommarväder är att man producerar extrema mängder svett.. Ha en fortsatt skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Ester

Ok, det var visst mer än en mening du hade uppdaterat.. Och det var meningar som verkligen talade rakt till mig. Tack! Du är vis och Gud använder dig. Tack för att du står till hans förfogande!

2008-07-30 @ 23:42:28
URL: http://hoshi.bilddagboken.se
Postat av: Eva

Tack för predikan, väldigt bra. Jag tar det till mig. Herren verkar genom dig. Han ger dig och du ger vidare. Guds välsignelse över dig.

2008-07-31 @ 08:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0