tillbaka där allt startade

Man hinner knappt komma upp till Ulricehamn förrän man är tillbaka en sväng i Trelleborg igen. Jag är nere just nu, kom ikväll. Det är en väldans massa födelsedagar i familjen just nu. Räknar man in min som är den 12 sep så fyller fyra av familjens fem medlemmar nu. Alla vi syskon är utflugna (snart iaf, brorsan drar på söndag) så vi måste samordna något. Tiden för samordningen är här nu och därav mitt besök i Trelleborg.

Ikväll när jag kom med tåget till Malmö så väntade mina syskon på mig. Vi hade bestämt oss för att ta en kväll och umgås bara vi så det blev ett besök på Jensen Böfhus där undertecknad beställde "all you can eat bbq ribs". På Jensens har man lyxen att också få fri påfyllning av potatis och sås så det var verkligen all you can eat. Är fortfarande helt sprängd i magen. Men det var en väldigt trevlig kväll, riktigt roligt att få komma ut med bara syskonen och umgås. Man vet aldrig när nästa tillfälle ges med tanke poå att vi är utspridda i landet. Jag i Ulircehamn, syrran i Stockholm och broren blir Anebybo. Dessutom så drar syrran på missionsresa i januari till Etiopien och är borta i minst ett år. Efter att ha varit på Jensens så promenerade vi igenom Malmöfestivalen på väg till bilen, vi stannade också till och såg Millencolin framföra två låtar.



Nu är jag hemma och försöker få igång bloggen, det har inte varit så lätt att komma ur skrivkrampen. Men ni ska veta att jag verkligen försöker. Allt detta försökande, resande och ätande som dagen har inneburit har gjort mig trött så nu är det sovdags för mig. Förutom tröttheten som plågar mig så lider jag av längtan också, längtan efter den 1 sep. Då ska jag äntligen få träffa min Ester igen : ) Ibland går bara tiden så grymt sakta!!

Fick ett bibelord på sms nyss: Men de som hoppas på Herren får ny kraft, de lyfter med vingar som örnar. De skyndar iväg utan att mattas, de färdas framåt utan att bli trötta. - Jes 40:31

Saknar och tycker om massor!!

Kommentarer
Postat av: maja

TA BORT DEN FRUKTANSVÄRDA BILDEN!!

2008-08-22 @ 01:40:16
Postat av: Ester

Åh vilken bra start på dagen den här läsningen blev, tack för det min finaste! Jag längtar efter dig!



by the way, du har snygga syskon med. :)



2008-08-22 @ 09:59:48
URL: http://hoshi.bilddagboken.se
Postat av: Eva

Det är ju en underbar bild på er två. Goa ser ni ut.

Ha, det gott med släkten. Kram kram

2008-08-22 @ 22:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0