storstädning

Idag så har jag storstädat hela min lägenhet. Alltså kan ni tänka er att jag har lagt 4h städning på en yta på 43kvm!? Det är sjukt nogrann städning om ni frågar mig. Jag måste också i detta ge credit till min kära mor som har tagit hand om den största delen av hushållsarbetet hemma och då snackar vi inte 43kvm utan snarare 270kvm. Så därför skäms jag nästan på att jag klagar lite. Men det skiter jag i. Jag var nämligen svettig över hela kroppen när jag var klar, jag var som en vandrande vattenpöl. Men det har varit värt de. Nu är här rent och snyggt, jag har tagit livet ur alla dammråttor och det luktar till och med gott här hemma. På tal om att lukta gott, det gjorde de inte när jag kom hem igårkväll hit till Ulricehamn. Lägenheten har inte varit städad på väldigt länge och stått obebodd sen midsommar.

Jag har fått nytt bredband också! Perfekt! Upp till 20mbit ner och 3mbit upp. Gjorde en TPtest och det mätte dock endast 9mbit. Men så kan livet va ibland. Det går iaf sjukt mycket snabbare nu än innan och dessutom är det trådlöst. I love it!

Imorgon är det dags att stiga upp igen, då börjar jag i kyrkan. Känns lite mysko faktiskt. Jag har kopplat bort så mycket nu under sommaren så jag har nästan inte tänkt på Ulricehamn alls. Det ska få bli en uppladdande vecka hoppas jag där man ska få känna inspirationens tand knaga hårt i ens hjärta.

Herre, forma mitt hjärta efter ditt. Sätt mitt hjärta i eld för den här staden och visa mig vilka vägar jag ska gå fram. Hjälp mig att ha fokus riktat mot dig och inte på egen framgång. Tack för att du välsignat mitt liv så rikligt på alla sätt och vis. Tack för glädjen du ger mig Jesus. Tack för E...

Kommentarer
Postat av: Ester

Gud är med dig i uppstarten i arbetet! Han kommer vägleda dig och ge dig den styrka du behöver.



Gud, tack för Wilmer, beskydda och bevara honom och led honom på DINA vägar. Amen!

2008-08-05 @ 01:29:48
URL: http://hoshi.bilddagboken.se
Postat av: Eva

Fin credit till din mor, det blir hon säkert glad över. För övrigt så tycker jag att det kommer en väldoft där bortifrån ulricehamn, är väl en frukt av städningen. Jag tror att även du är en väldoft för Herren där borta. God bless.

2008-08-06 @ 16:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0