avslappning

Fy vad skönt! Idag är allt en extrem avslappning. Jag vaknade, jag steg upp och la mig på soffan och har inte flyttat mig än. Jag har kollat på OS hela dagen. OS har ju hållt på ett tag nu utan att jag verkligen gått in för det här mästerskapet, det är först nu jag aktivt börjat kolla. Jag hade besök igår av Jakob, Elin och Tobbe Stenlund. Vi hade väldigt intressanta samtal och ett av dom var just är det moraliskt ok att kolla på OS med tanke på Kina och deras övertramp mot dom mänskliga rättigheterna och med tanke på alla kineser som fått sätta livet till för att dessa Olympiska spel ska kunna genomföras (min personliga åsikt är att Kina inte borde fått OS). Det var en väldigt långt samtal och jag kommer inte redogöra allt men vi landade i alla fall i att OS hade genomförts och genomförs trots jag stänger av Tv:n och tyvärr så kan jag som liten människa inte påverka detta stora så därför gav vi upp. Men i alla fall, jag har kollat på OS idag och det har varit kul.

Nog om OS. Det har varit en skön helg. Jag har varit lite stressad och orolig över att jag skulle predika men utöver de så var det skönt. Predikan gick dessutom bra tyckte jag, men det var faktiskt inte pga. mina färdigheter utan verkligen en Guds nåd och hjälp att det gick bra.

Lördagkvällen spenderades hemma hos Jakob och Elin i deras nyrenoverade, fräscha lägenhet på en lite inflyttningsfest. Roligt att Zeipel, Cissi och Marie hade tagit sig dit. Kul att få träffa dom igen och jag kommer verkligen sakna att dom inte är Ulricehamnare detta kommande år.

  
Bilderna är från Miltons balkong som jag garanterat kommer besöka fler gånger!

Nu ska jag fixa lite käk och ikväll blir det lite kallbad. Imorgon kommer jag spika klocksalget 12.00 då Brasilien möter Argentina i en extremt het fotbollsemifinal i detta omoraliska OS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0